Segueix l’actualitat de la Fundació Drissa

Titulars  Notícies

Coneix el projecte Hortivalor de Biodrissa!

Divendres 21 Octubre 2022

Biodrissa, la marca de productes ecològics de la Fundació Drissa, ha finalitzat el projecte Hortivalor, una iniciativa centrada en el desenvolupament de la tecnologia d'altes pressions hidrostàtiques (APH) aplicada als sucs i cremes ecològiques a base de fruita i hortalisses d'alt valor funcional. El projecte, desenvolupat conjuntament amb l'Institut de Recerca i Innovació Agroalimentària IRTA, La Feixa d'en Feliu i Formatges Montbrú, ha tingut com a objectiu perllongar la vida útil del producte, conservant la seguretat i la qualitat dels productes que identifiquen la marca.

El valor nutricional i funcional dels sucs i cremes de fruites i hortalisses Biodrissa es millora mitjançant l’addició de xerigot o sèrum de llet, aportant valor nutricional i efectes beneficiosos sobre la salut. Les proteïnes del xerigot tenen un valor biològic i qualitat nutritiva superior al de les proteïnes de la llet en el seu conjunt. Dietes suplementades amb proteïnes de xerigot han estat associades amb la prevenció de càncer i la millora del sistema immunitari, del metabolisme de lípids i de la regulació dels nivells d’insulina.

El projecte pilot s’ha desenvolupat en cinc fases diferenciades:
  • Identificació de la matèria primera amb les propietats òptimes
  • Propostes de control i millora de la producció de sucs i cremes
  • Validació del tractament d'altes pressions hidrostàtiques (APH)
  • Obtenció de sucs i cremes de fruita, hortalissa i xerigot innovadors, segurs i d'alt valor funcional
  • Disseminació dels resultats a la petita i mitjana empresa i a la comunitat científica.
Aquesta acció ajudarà a reduir la petjada ecològica de la producció de fruita i hortalisses, contribuint així a la sostenibilitat del sistema de producció ecològic.

Projecte finançat a través de l'Operació 16.01.01 de Cooperació per a la innovació del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020

Més sobre...: hortivalor