Segueix l’actualitat de la Fundació Drissa

Fundació Drissa signa un conveni de col·laboració amb la Universidad URACCAN

Divendres 9 Juliol 2021

Fundació Drissa signa un conveni de col·laboració amb la Universidad URACCAN

La Fundació Drissa ha signat un conveni de col·laboració amb la Universidad de las Regiones Autónomas de la Costa Caribe Nicaragüense (URACCAN), dins el marc de l'agermanament entre la ciutat de Girona i el municipi de Bluefields, a la Regió Autònoma Costa Caribe Sur (RACCS) de la República de Nicaragua, i dins el desplegament del projecte per la salut mental de Bluefields. L’objectiu d’aquest projecte és iniciar un programa comunitari per la inserció social i laboral de persones vinculades a la xarxa d'atenció a la salut mental de Bluefields.

El conveni estableix l’intercanvi de professionals entre les dues entitats. Drissa aportarà l’assessorament i l’expertesa acreditada al llarg de més de 20 anys d'experiència en l'àmbit de la salut mental i inserció laboral per tal de formar i capacitar els professionals de la universitat caribenya.

S'hi explicita el compromís de donar a conèixer i sensibilitzar la ciutadania sobre la salut mental, i així afavorir-ne la desestigmatització. D’aquesta manera es vol promoure la contractació laboral de les persones amb aquesta problemàtica, tant a través de la pròpia Universitat, com dels centres i institucions involucrades en aquest programa en desenvolupament.

Aquest projecte es desenvolupa conjuntament amb la Comunitat Terapèutica del Maresme, l’IAS i la Universitat de Girona, amb el suport de l'Ajuntament de Girona, Dipsalut (Organisme Autònom de Salut Pública de la Diputació de Girona) i l'Alcaldía de Bluefields.

Fotografia © Universidad URACCAN