Segueix l’actualitat de la Fundació Drissa

Titulars  Notícies

El Parlament de Catalunya decideix la creació d'una Comissió d'estudi de la salut mental i addiccions

Dimecres 16 Juny 2021

Finalment, i després d’anys de reivindicacions, s’ha acordat la creació d’una comissió al Parlament de Catalunya en matèria de salut mental i addiccions. L’objectiu serà estudiar en profunditat i donar resposta a les necessitats del col·lectiu, de forma transversal i tant en l'àmbit sanitari, com en l'assistencial i comunitari.

A més, es vol dotar d’eines formatives als professionals sanitaris no especialitzats per detectar precoçment possibles trastorns mentals en els seus pacients, fonamentalment en col·lectius d’alta vulnerabilitat.

És una notícia especialment positiva donat el context de crisi de la Covid en el que ens trobem, i després de més d’una dècada de retallades en l’àmbit sanitari. Destaquem així mateix que la comissió no estarà formada només per professionals de la política, sinó també per un nombre equivalent de professionals especialitzats, representants de les entitats integrants del Pla Interdepartamental de Salut Mental i Addiccions.

Celebrem la notícia i esperem que acabi donant els resultats esperables.

En podeu llegir la nota de premsa