17 octubre 2017

La Fundació Drissa endega un projecte dedicat als Horts Escolars Ecològics

La Fundació Drissa ha endegat un projecte dedicat als Horts Escolars Ecològics del que es realitza, en aquest moment, una prova pilot amb la idea d’implementar-lo a les escoles a partir de l’any que ve.

El projecte compta amb 3 actors principals: els alumnes i mestres de l’escola on s’apliqui el projecte, persones grans, tant àvies i avis dels alumnes com persones grans voluntaris de l’Obra Social “la Caixa” i participants de col·lectius vulnerables, en aquest cas persones amb malaltia mental de la Fundació Drissa.

Aquesta iniciativa, a través de la gestió i el manteniment d’horts escolars a centres educatius de primària, pretén principalment facilitar la interacció entre els diferents col·lectius, tot col·laborant en la gestió i el funcionament del propi hort. La gent gran aconseguirà millorar la qualitat de vida i evitar el seu aïllament, potenciant aspectes com la mobilitat física, la memòria i la comunicació, així com mantenir l’autonomia personal i millorar el seu benestar.

De la mateixa manera, amb la participació de les persones amb trastorn mental de la Fundació Drissa es potencia la interrelació entre els diferents actors ajudant a trencar l’estigma que recau sobre aquest col·lectiu.

La prova pilot s’ha realitzat a l’Escola 9de4t, en el municipi de Quart, on els propis alumnes són els que prenen la iniciativa i que a la mateixa vegada posen en pràctica els coneixements i competències apreses a l’aula: processos biològics, el cicle vital de les plantes o el cicle de l’aigua, entre moltes altres.

Es tracta de crear un model per aprendre la ciència a través de fenòmens reals mitjançant  una eina que permet educar en uns valors de progrés sostenible, de respecte a la natura, de socialització de l’entorn i de treball en equip, i que a més afecta a bona part del currículum de l’alumne.

Última actualització 19 octubre 2017