18 agost 2020

“Excel·lent”, la primera collita de poma ecològica Biodrissa

• La marca d’horticultura ecològica de la Fundació Drissa prepara el llançament de la venda per Internet
  • L’entitat ha iniciat amb l’IRTA el desenvolupament de la tecnologia d’altes pressions hidrostàtiques per allargar la vida dels coneguts sucs i cremes Biodrissa
  • Aquest estiu, l’emblemàtica botiga del Barri Vell de Girona ha estrenat, a més, la carta de gelats i sorbets ecològics aptes per a vegans, i d’esmorzars saludables

Biodrissa, la marca d’horticultura ecològica de la Fundació Drissa, entitat sense ànim de lucre dedicada a la inserció laboral de persones amb malaltia  mental, obté una “excel·lent” primera collita de poma ecològica que ja es pot adquirir a la botiga Biodrissa del Barri Vell de Girona, en dues varietats: poma Brookfield, més dolça, i poma Renoir, una mica més àcida. En total, més de 8.000 kg de fruita amb la què s’espera un repunt de les vendes durant els mesos d’agost i setembre.

A més, aquest estiu se sumen a la campanya de la poma la incorporació a la carta de Biodrissa els gelats i soberts ecològics aptes per a vegans i una àmplia proposta d’esmorzars ecològics i saludables fets a l’obrador de l’entitat de Vista Alegre. El client pot triar entre entrepans i embotits ecològics i pastissos casolans elaborats amb farina integral ecològica. Destaquen l’oferta de melmelades, pastissos, magdalenes, galetes i les coques dolces i salades de la marca.

Projecte amb l’IRTA: altes pressions per allargar la vida útil del producte

D’altra banda, Biodrissa acaba d’iniciar amb l’institut d’investigació de recerca i innovació agroalimentària IRTA, de Monells, el desenvolupament de la tecnologia d’altes pressions hidrostàtiques (APH) aplicada als coneguts sucs i cremes ecològics a base de fruita i hortalisses d’alt valor funcional. L’objectiu és allargar la vida útil del producte, conservant la seguretat i la qualitat dels productes que identifiquen la marca.

El valor nutricional i funcional dels sucs i cremes de fruites i hortalisses Biodrissa es millorarà mitjançant l’addició de xerigot o sèrum de llet, aportant valor nutricional i efectes beneficiosos sobre la salut. Les proteïnes del xerigot tenen un valor biològic i qualitat nutritiva superior al de les proteïnes de la llet en el seu conjunt. Dietes suplementades amb proteïnes de xerigot han estat associades amb la prevenció de càncer i la millora del sistema immunitari, del metabolisme de lípids i de la regulació dels nivells d’insulina.

El suport de l’IRTA en el desenvolupament d’aquests productes va dirigit a ajudar a les petites i mitjanes empreses del sector agrícola català.

Així mateix, Biodrissa llançarà el proper mes de setembre la nova botiga en línia, després de validar durant el període de confinament per la Covid-19 el bon funcionament del servei a domicili per a un mercat de clients afins i fidels al producte de la marca: verdures, fruites, hortalisses, sucs i preparats cuinats de producte ecològic, de qualitat i Km 0. Així, Biodrissa, amb punts de venda al mercat municipal del Lleó de Girona i al Barri Vell de la ciutat, posa en marxa un nou projecte que ajudarà a mantenir els llocs de treball a través de la venda per Internet. Els encàrrecs també es podran recollir a qualsevol dels punts de venda i a l’obrador de l’entitat de Vista Alegre.

Un estiu amb novetats

Biodrissa ha obtingut aquest estiu el permís municipal per estrenar el servei de terrassa a la botiga del Barri vell de Girona. D’aquesta manera, la fundació amplia les possibilitats del negoci durant la temporada. Per completar l’oferta de l’establiment, Biodrissa ha adequat l’espai de venda i lectura de llibres de segona mà, Rebooks, i ha adquirit una nova maquinària d’elaboració de cafès de qualitat en format autoconsum per al client que pren el menú del dia al local. S’hi afegeixen altres singularitats com ara poder endur-se la fruita tallada o triar entre una àmplia gamma de sucs Biodrissa que es dissenyen cada setmana, elaborats amb premsa en fred.

Biodrissa, una marca inclusiva, ecològica i sostenible

La Fundació Drissa és un dels productors ecològics de les comarques gironines. És propietària d’una finca ecològica que abasta 11 hectàrees d’extensió, de les quals 4 són una zona boscosa, de roures i alzines, i la resta estan destinades al cultiu de fruiters, verdures i hortalisses de la temporada. La producció d’horta està acreditada amb la certificació de producció ecològica CCPAE, que garanteix els processos de producció i cultius ecològics a Catalunya i Europa, les certificacions de qualitat ISO 9001, medioambiental 14001, i de venda de proximitat de productes agroalimentaris.

Els productes es transformen i comercialitzen a l’obrador i les botiga Biodrissa. La producció també es ven a distribuïdores, comerços especialitzats i restaurants. Als punts de venda s’oferta una carta àmplia: gama variada d’amanides i cremes per emportar i preparades per cuinar o menjar al moment, a més dels sucs Biodrissa, fets de fruita i verdura, amb tecnologia cold-pressed (premsa en fred), l’única que permet la conservació intacta dels nutrients del suc durant el procés d’extracció. Drissa ha comptat per al desenvolupament de la carta de sucs amb la col·laboració de Fundació Alícia. El negoci, que també compta amb una línia de càtering, es fonamenta en el concepte de producte “saludable” i de “proximitat”, atès que s’alimenta dels productes de l’horta ecològica i transformats que es duen a terme a l’obrador.

Biodrissa és una marca que neix amb el segell de la sostenibilitat i es caracteritza per ser respectuosa amb el medi ambient en tots els processos de producció i cultius. Els plàstics utilitzats són biodegradables i compostables, i els de sucs i cremes són PETs, els més ecològics que hi ha en aquests moments al mercat. El transport es realitza en una furgoneta elèctrica.

La Fundació Drissa

La Fundació Drissa va néixer impulsada l’any 1999 per l’empresa pública sanitària Institut d’Assistència Sanitària, que gestiona la Xarxa de Salut Mental i Addiccions de comarques gironines, en creure fermament que el treball és una eina terapèutica elemental en el procés de rehabilitació psicosocial de les persones que tenen un problema de salut mental.

Drissa ocupa les persones amb trastorn mental al centre especial de treball de l’entitat, que disposa de cinc línies principals de negoci: serveis de jardineria i forestal, pintura, neteja, horta ecològica i càtering, que comercialitza sota la marca Biodrissa. L’entitat disposa de servei d’acollida, de tres serveis prelaborals (Girona, Figueres i Santa Coloma de Farners), d’un servei de formació i d’un servei d’acompanyament a la inserció laboral en el mercat ordinari. Drissa compta amb una plantilla de més de 100 treballadors, el 62% dels quals són persones amb un problema de salut mental. En aquests moments, el negoci de l’horticultura ecològica dona feina a 12 persones. La taxa d’inserció laboral de l’entitat se situa en el 35%.

Descàrrega de fotografies. Autor. Fundació Drissa

Collita de la poma a la botiga Biodrissa Barri Vell de Girona

S’han recollit dues varietats de pomes: la Brookfield, més dolça, i la Renoir, una mica més àcida.

Collita a la finca ecològica de la Fundació Drissa a Campllong

Per a més informació us podeu posar en contacte amb:
Plural Comunicació, gabinet de comunicació i premsa de la Fundació Drissa
Tel. 972222370 – 678580347 – info@pluralcomunicacio.com

Carrer Santander 1, baixos - 17005 Girona - Tel. 972 24 93 44 - Fax 972 24 93 45 - info@fundaciodrissa.com - Nota legal

Última actualització 3 desembre 2020