23 març 2019

Setmana de formació del projecte TopHouse a Londres

Del 18 al 22 de mar de 2019 la Fundació Drissa ha participat en la setmana de formació del projecte Erasmus + TopHouse a Londres, centrat en els processos d’inclusió social de persones amb discapacitat psicosocial, a través de l’habitatge. La formació ha estat impartida pel soci del projecte al Regne Unit, Homeless Link, organització que representa la major part de les entitats britàniques dedicades a eradicar el sensellarisme i experta en la formació de professionals del sector social, disseny de polítiques públiques i en solucions pràctiques en aquest marc d’actuació.

La setmana s’ha compartit amb els altres socis del projecte: Support (Girona), ASPA Foundation, EASPD the Irish Council for Social Housing, Jugen am Werk and Zero-Project i també hi han participat professionals de la Fundació Campus Arnau d’Escala, Fundació Pere Claver i persones amb discapacitat.

Formar-nos per formar

El programa formatiu ha tingut com a objectiu oferir als participats eines per assolir els següents aprenentatges i garantir alhora la transferència dels coneixements adquirits a altres professionals.

Els temes tractats han estat:

• Treballar de manera centrada en la persona.
  • Incorporar la dignitat i el respecte com aspecte elemental de la praxis professional.
  • Implementar mecanismes per a que els usuaris de serveis puguin tenir un major control sobre la seva persona, amb l’exercici dels seus dret, voluntats i preferències.
  • Practicar estratègies de coproducció de serveis
  • Incrementar i crear relacions de confiança entre la persona i el professional
  • Comunicar de forma efectiva i positiva
  • Capacitar les persones per viure amb seguretat i generar un entorn segur
  • Permetre que les persones prenguin riscos positius
  • Implementar salvaguardar efectives que respectin els drets de les persones
  • Treballar de manera multidisciplinar
  • Desenvolupar xarxes de col·laboració i cooperació amb altres proveïdors de serveis.

Última actualització 18 abril 2019