17 gener 2019

Les dificultats dels Centres Especials de Treball per afrontar l’augment del salari mínim interprofessional

Recentment el Govern Central ha aprovat una pujada del salari mínim a 900€ mensuals. Aquesta és una molt bona notícia, ja que és de justícia l’augment del salari mínim. No obstant això, aquest augment afecta directament als Centres Especials de Treball, els quals donen feina a persones amb discapacitat física, psiquica i/o mental ja que el sou de referència que s’utilitza és el salari mínim. A partir de l’1 de gener de 2019, aquestes entitats han vist incrementada la despesa d’aquestes sous en un 22% i això posa en perill la viabilitat d’aquests centres. Per altra banda, i tal i com marca la llei, aquestes entitats reben un ajut del 50% del salari mínim, però l’Estat Espanyol ha previst la puja del salari però no la puja de l’ajuda. Tot això posa en una situació d’incertesa a aquests centres que a Catalunya donen feina a 16.000 persones, de les quals aproximadament 9.500 són persones amb especials dificultats.

Carrer Santander 1, baixos - 17005 Girona - Tel. 972 24 93 44 - Fax 972 24 93 45 - info@fundaciodrissa.com - Nota legal

Última actualització 19 juliol 2019