27 juliol 2017

Un 70% dels alumnes del nou Curs d’Operador Carni de Clúster Èxit s’insereix a la indústria càrnia

El Clúster ha millorat l’ocupabilitat de més de 200 persones col·laborant amb més d’un centenar d’empreses gironines.

El Clúster Èxit, format per entitats socials de les comarques de Girona, ha tancat amb èxit la primera edició del nou curs d’operador carni. En total, una desena de persones s’han inserit a la indústria càrnia i han aconseguit un contracte de treball a l’empresa Friselva de Riudellots de la Selva, on han dut a terme les pràctiques. Aquestes persones es sumen a les més de 200 persones que han millorat la seva ocupabilitat gràcies al programa d’orientació laboral i al treball en xarxa amb el teixit empresarial amb més de 110 empreses col·laboradores.

El nou curs d’operari carni, realitzat per la Fundació Astrid 21, pretén donar als joves l’oportunitat de formar-se en la indústria càrnia i aprendre les tasques de desfer el porc. El curs es dirigia a joves d’entre 18 i 35 anys amb ganes de trobar una professió estable i hi han participat un total de 19 alumnes.

Des del Clúster Èxit, la Núria Martínez, presidenta de l’associació, ha destacat “l’èxit d’aquesta formació, que ha facilitat incorporar a joves amb risc d’exclusió social al mercat laboral així com el treball fet des de la Fundació ASTRID 21, que ha permès el bon resultat assolit”.

Última actualització 19 octubre 2017