4 juliol 2013

LA FUNDACIÓ DRISSA ÉS UNA DE LES ENTITATS ESCOLLIDES PER A DESENVOLUPAR LA METODOLOGIA DEL IPS DEL DARTMOUTH PSYCHIATRIC RESEARCH CENTER A CATALUNYA.

Ahir, es va presentar al Palau Macaya de Barcelona, el conveni per al treball conjunt amb el DARTMOUTH PSYCHIATRIC RESEARCH CENTER a Catalunya. Aquest conveni suposa un treball conjunt amb aquesta institució, l’Obra Social “la Caixa” el Departament de Salut, el Departament d’Empresa i Ocupació,  el Departament de Benestar Social i Família i la Fundació Avedis Donabeidan de la UAB amb l’objectiu de establir una estratègia efectiva per asegurar l’ocupació ordinària de les persones amb trastorn mental greu. Es tracta de un projecte internacional que incorpora una metodologia de bones practiques per a la inserció laboral amb suport per aquest col·lectiu.

El Departament de Salut, ha establert que a Catalunya el projecte es desenvolupi en tres territoris:  el baix Llobregat, a Barcelona ciutat i al Gironès i Pla de l’Estany. Aquest darrer territori els agents que ho desenvoluparan a part de la Fundació Avedis Donabeidan de la UAB, són l’Institut Assistència Sanitària i la Fundació Drissa.

El proper dia 5 de juliol, hi ha previst un primer contacte al CSM del Gironès entre aquestes organitzacions i la Sra. Sarah Swanson del Dartmouth Psychiatric Research Center, amb l’objectiu de que aquesta conegui la realitat del nostre territori, els agents que hi actuen i poder establir ja les línies d’execució del projecte.

El projecte té una durada d’un any prorrogable a quatre i esta finançat per JONHSON &JONH SON,  empresa nord americana fabricant de dispositius mèdics, productes farmacèutics, productes de cura personal, perfums i productes per nadons.

Última actualització 16 novembre 2017