14 juny 2013

ELS REPORTERS DE DRISSA ASSISTEIXEN EL 5è CONGRÉS CATALÀ DE LA SALUT MENTAL

Durant els dies 6, 7 i 8 de juny hem assistit al 5è congrés de salut mental que s’ha celebrat al COSMOCAIXA  de Barcelona.

Durant aquest temps hem pogut escoltar els diferents ponents, tots ells professionals de reconeguda solvència als quals hem pogut entrevistar de forma personal tant els reporters de ENS PATINA L’EMBRAGUE de la Fundació Drissa com els de RADIO NIKÒSIA.

Després d’haver escoltat els diferents ponents hem arribat a les següents conclusions:

• Que tenim uns grans professionals.
  • Que la solució no passa per la privatització de la sanitat pública sinó per una major coordinació del seus departaments.
  • Que les retallades en l’àmbit sanitari no són viables per a garantir les condicions de benestar social en matèria de salut.
  • Hem pogut constatar que algunes lleis sobre l’habitatge no són prou justes, doncs són  abusives en algunes de les seves clàusules.
  • També  vàrem arribar a la conclusió que havíem d’estar més units i així poder fer més pressió per aconseguir una societat més igualitària i justa.
  • L’estigma cap a les persones amb malaltia mental és un tema que també es va tractar. Per lluitar contra aquesta s’han de donar a conèixer les malalties a la societat. Actualment ja s’estan fent molts esforços en aquest sentit.
  • Es podria aprendre d’altres experiències dutes a terme en altres països.

Última actualització 16 novembre 2017