18 desembre 2012

El Dr. Camps assessor del Pla Director de Salut Mental de Catalunya

El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha nomenat el doctor Claudi Camps assessor del Pla Director de Salut Mental de Catalunya.

Camps, director des de l’any 2003 de la Xarxa de Salut Mental i Addiccions de les comarques gironines (gestionada per l’empresa pública Institut d’Assistència Sanitària), ha situat el model públic d’atenció a la salut mental de la demarcació de Girona en referent actual de la reforma psiquiàtrica estatal i europea. Aquest model, basat en una xarxa integrada d’atenció a la salut mental, a les addiccions, i a la rehabilitació per a adults i joves en l’àmbit comunitari ha significat la reducció a zero dels ingressos hospitalaris en les unitats de llarga estada del Parc Hospitalari Martí i Julià, i la disminució en un 15% dels ingressos en urgències i d’un 30% en les unitats d’aguts.

Amb l’impuls del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut, l’IAS ha consolidat programes específics per a problemes concrets com ara les ludopaties, els trastorns de conducta alimentària, la psicoteràpia de gènere, la psicosi incipient, la cooperació amb els centres d’educació especial d’Ensenyament i amb Justícia, el suport a la llar, la cooperació amb la xarxa de serveis socials i d’inserció laboral, o el suport a l’atenció primària, entre d’altres.

Aquest és un model innovador del que s’ha fet difusió per diversos països europeus.

Des de la Fundació Drissa volem felicitar al Dr. Camps per aquest nou càrrec i, sobretot, per la seva implicació en la lluita contra l’estigmatització de les persones amb malaltia mental i per la seva defensa en que aquestes persones formin part activa en la societat.

Última actualització 16 juny 2017