12 juliol 2012

En el passat ple de l’Ajuntament de Girona, i en representació de les entitats signats de la moció, la Sra. Pepita Perich va exposar els motius que justifiquen la presentació d’una moció davant del Ple de l’Ajuntament. Les seves paraules van ser les següents:

“Som unes entitats (Fundació Ramon Noguera, Fundació Drissa, Fundació Onyar, Grup Mifas, Fundació Àstrid21, Fundació Els Joncs, Fundació Tresc) d’iniciativa social i sense afany de lucre de Girona i la seva àrea urbana, que gestionem CENTRES ESPECIALS DE TREBALL i SERVEIS D’INSERCIÓ A L’EMPRESA ORDINARIA, per a col·lectius de persones amb discapacitats i trastorn mental sever.

Volem adreçar-nos a tots els mitjans de comunicació i societat en general per tal de comunicar  l’actual situació crítica i de incertesa que estem vivint i que atenta directament al DRET al TREBALL del col·lectiu de persones que representem, les persones amb discapacitats i malaltia mental

La LLEI D’INTEGRACIÓ SOCIAL DELS MINUSVÀLIDS (llismi) aprovada l’any 1982, també anomenada “llei Trias Fargas”, reconeix el  DRET al TREBALL de les persones amb discapacitat, l’article 37 que remet al 41 de la Llei, i que parla del dret d’aquestes persones, diu :

“ELS MINUSVALIDS QUE PER RAÓ DE LA NATURALESA, O DE LES CONSEQÜÈNCIES DE LLURS MINUSVALIDESES, NO PUGUIN, PROVISIONALMENT O DEFINITIVA, EXERCI UNA ACTIVITAT LABORAL EN LES CONDICIONS HABITUALS, HAURAN D’ESSER COL.LOCATS A CENTRES ESPECIALS DE COL.LOCACIÓ….”

Les entitats que oferim SERVEIS DE SUPORT a l’empresa ordinària com els CETS SOCIALS , som entitats que aportem vocació i voluntat de treballar per la inserció socio-laboral d’aquests col·lectius de persones ,  que estem ubicats estratègicament a ciutats i actuem en àmbit comarcal per donar resposta laboral i també social a les persones considerades més vulnerables del territori, aquest és el cas de les nostres entitats que estem majoritàriament ubicades a la ciutat de Girona i la seva  àrea urbana i tenim com a principal objectiu l’ocupació de persones amb discapacitats i trastorn mental sever.

Els CETs-socials gestionem empreses que incorporen treballadors que no poden incorporar-se a treballar a l’empresa ordinària, i alhora també gestionem SERVEIS D’INSERCIÓ A L’EMPRESA, per fer realitat en la mesura que sigui possible el treball normalitzat, especialment a través de la metodologia de Treball amb Suport.

El projecte empresarial que gestionem els CETs és el que ha de donar viabilitat al projecte social de les nostres empreses, PERÒ juntament  a l’obligació de l’administració que en té la competència, que és la que ha de garantir el DRET al treball d’aquestes persones

Ara està en perill el DRET al treball de més de 700 persones actualment contractades o bé amb programes d’inserció a l’empresa, a través de les nostres entitats, i també està en perill el DRET al treball de les persones que en curt i mig termini s’hauran d’incorporar a les nostres entitats. Si entre tots no ho fem possible, aquestes persones i això tots ho sabem, es veuran abocades a la beneficència  (A quedar-se a casa i condemnades de nou a la passivitat i a la invisibilitat, amb les quals fa més de 30 anys que estem treballant perquè participin de la vida social com qualsevol altre ciutadà de Girona)

El que ens trobem , ho exposem en QUATRE PUNTS CLAUS i ENTENEDORS:

1.-no podem entrar cap nou treballador a les nostres empreses, hi ha un topall en el finançament de la plantilla de treballadors amb discapacitats des del mes de maig 2011

2.-Els pressupostos de la Generalitat finalistes a finançar el 50% del SMI i el 75% del SMI dels treballadors més vulnerables  (discapacitats físics de més del 65%, discapacitat intel·lectual i persones amb malaltia mental)  estan retallats en un 56%

3.-No ens podem oblidar que no surten les convocatòries per inversions que són les que han de capitalitzar el nostre sector, no tenir-ho present i per tant no  recuperar-ho en el curt-mig termini seria una irresponsabilitat que no ens deixaria créixer en el futur

4.-Els  SERVEIS D’INSERCIÓ A L’EMPRESA ORDINARIA SE´LS HA DEIXAT AMB PRESSUPOST 0. La Generalitat de Catalunya no ha tret la convocatòria pel seu finançament. Per tant , les persones amb discapacitat que han  optat a l’empresa ordinària, amb els suports necessaris, veuen els seus itineraris truncats i sense cap altre oportunitat d’accés al món laboral.

ICMIFAS_Fundacio_3T_P

Última actualització 21 setembre 2017