27 juny 2012

La Fundació DRISSA , participa en el reportatge “Reinventar l’emprenedoria social del futur” que ha realitzat el PUNT AVUI en el seu dossier l’Econòmic.

El passat 23 de Juny, el diari Punt Avui, en el seu dossier econòmic, va publicar un reportatge sobre la situació de diferents CET’s que s’han hagut de re inventar per poder enfrontar la situació que s’està patint, tant a nivell econòmic, perquè el Govern espanyol ha retallat el pressupost per a la inserció laboral de les persones amb discapacitat, com a nivell legislatiu, ja que la llei actual que vetlla per la inserció laboral d’aquest col·lectiu, la Lismi, ha quedat antiquada i actualment no serveix perquè les empreses ordinàries contractin persones amb discapacitat.

El CET de la Fundació Drissa és un dels anomenats en el reportatge per dues línies d’actuació innovadores: el projecte d’horta ecològic i el del Grup Èxit.

Des de ja fa més de 5 anys, que el CET DRISSA va iniciar un projecte d’horta ecològica, amb l’objectiu de diferenciar-se de la resta de CET’s més propers i poder tenir un producte amb valor afegit. Darrerament, fruit d’aquest projecte s’ha obert una parada al mercat del Lleó de Girona on es venen productes d’horta i fruita ecològica.

Quant al Grup Èxit, aquest és una aliança empresarial formada per Ecosol, empresa d’inserció de Càritas Girona ( persones amb risc d’exclusió social), el CET de Ramon Noguera ( discapacitat intel·lectual) i el CET Drissa ( persones amb malaltia mental). La finalitat del grup és establir sinèrgies per a mantenir i incrementar els llocs de feina per a persones dels col·lectius abans esmentats.

Ambdós projectes són innovadors i tenen com a finalitat la de poder oferir feina a persones amb malaltia mental, especialment amb trastorns mentals severs.

Us deixem amb el link del reportatge per conèixer de més a fons aquesta situació.

Última actualització 23 juny 2017