9 maig 2011

La Fundació Privada Drissa ha sol.licitat a Dipsalut una ajuda per la realització del seu projecte “GRUP PSICOEDUCATIU TERAPÈUTIC”

El passat dia 19 d’abril, la Fundació Privada Drissa, en el marc de la convocatòria “Intervencions terapèutiques  per  a la millora de la qualitat de vida” va presentar el seu projecte “GRUP PSICOEDUCATIU TERAPÈUTIC”.

La finalitat del projecte és promoure la inclusió social de les persones amb trastorns mentals de salut mental severs, mitjançant al participació d’un treballador de la Fundació Privada Drissa en els psicoeducatius de la Unitat de Subaguts de l’IAS.

L’abordatge multidisciplinar en la cura de la salut mental és fonamental. Una de les eines per aconseguir-ho és que una persona amb TMS pugui transmetre a altres usuaris i usuàries la seva vivència, ja que ha passat per una situació similar. Les poques experiències que s’han dut a terme fins ara demostren que,  la informació i les habilitats transmeses per uns usuaris a uns altres som més ben recordades  i desperten més l’atenció que no pas les transmeses només per professionals.

En els dos darrers anys un treballador de la nostra entitat ha participat activament en el psicoeducatiu que es realitza en la unitat de subaguts de l’IAS, abans de que els pacients siguin donats d’alta psiquiàtrica. L’experiència  està essent molt positiva tant pels usuaris i usuàries com pels professionals de la salut mental. Amb aquest projecte volem fer un pas més, ja que creiem que caldria fer extensiva aquesta experiència a altres grups i pacients de la Xarxa de Salut Mental de Girona.

Última actualització 16 novembre 2017