1 juliol 2010

La Fundació Carl Faust assessora el CET de Drissa

La Fundació Carl Faust–Estació Internacional de Biologia Mediterrània assessorà i formarà els treballadors de la unitat productiva de jardineria del Centre Especial de Treball (CET) de la Fundació Privada Drissa. Aquesta col·laboració, que té per objectiu la millora de l’ocupació laboral de les persones que pateixen malaltia mental, s’ha oficialitzat amb la signatura del conveni entre el director general de la Fundació Carl Faust, Jordi Masbernat, i el president de Drissa, Max Marco.

La Fundació Carl Faust té per objecte el foment dels estudis de biologia mediterrània, especialment en botànica, cercant la cooperació i les relacions internacionals en benefici de la recerca i de la divulgació científiques. Actualment, prioritza la recerca i les actuacions per a la conservació de la flora rara, endèmica o amenaçada. Igualment important és el manteniment del Jardí Botànic Marimurtra de Blanes, creat per Carl Faust. La Fundació hi treballa per augmentar les col·leccions de planta viva del jardí, incrementar els seus herbaris i materials de la biblioteca, mantenir i afegir instal·lacions necessàries per a la recerca científica en aquest àmbit i construir un centre de recerca botànica de primer ordre, ofert a la cooperació internacional per contribuir a la divulgació del coneixement del món vegetal i de la seva importància per al conjunt de la biosfera.

La Fundació Drissa és una entitat sense ànim de lucre que té com objectiu principal la millora de la qualitat de vida de les persones que pateixen malalties mentals, especialment les diagnosticades de trastorns mentals severs. Per assolir aquest objectiu la Fundació Drissa té dues línies de treball. D’una banda, disposa d’un Centre Especial de Treball que ofereix serveis productius, entre els quals destaquen els de jardineria i horta ecològica i, d’altra part, d’un servei d’habitatge. Actualment el CET de Drissa actualment dóna feina a 68 persones amb trastorns mentals severs.

Segons ha dit el director general de la Fundació Carl Faust, el conveni de col·laboració signat avui “és un reflex de l’esperit del fundador del Marimurtra. Carl Faust fou un humanista que volia fer alguna cosa útil per al proïsme i que destacava pel seu altruisme. La contribució a la promoció social i personal de persones amb especials dificultats d’integració se situa en aquesta línia de treball de la nostra entitat”. Per la seva banda, el president de Drissa ha destacat que aquest conveni recull objectius comuns de les dues entitats: la dignificació de les persones que pateixen una malaltia mental a través de la millora de la seva feina i el foment de la consciència sobre la necessitat de divulgar i preservar el món vegetal”.

Última actualització 5 desembre 2017